חפשו באתר

קצת על החלק השפוי שבדיכאון וקצת על הזירה המרכזית

מאת דורי לוי פסיכולוג קליני מומחה ומטפל משפחתי מוסמך
ספק משרד הביטחון מס 12127
בכוחכם לשנות עכשיו

אתן לכם דוגמא מעניינת. איך אתם חושבים אפשר לחיות ולהיות שמח בעולמנו? כל מי שעיניים לו בראשו ורואה לאן הוא הולך ייפול מיד לדיכאון עצום. מנקודת מבט מסוימת אין סיכוי לעולם בדרך הטבע. אנשים ויצרים רעים מאיימים לכלותו. רק אלו המסוגלים להכחיש בעצמה יכולים לחיות טוב. להכחיש זה טוב, לפעמים. דיכאון למעשה מראה לנו מה דורש תיקון ועבודת התיקון שלנו היא להבין כיצד לעשות תיקון זה. באופן פשטני נוכל להגיד שלפנינו שתי אפשרויות בחירה, לשקוע או לא לשקוע.

הסבר על הגישה

להתמכר לצער כפתרון או להבין את הדורש תיקון ויש כאלו הנעים בין תקופות של ייאוש לתקופות של תקווה. הדיכאון מראה לנו שדרוש לנו תיקון. בכדי לתקן אנו נדרשים לטפל בדיכאון. לטפל בעצמנו. לטפל בתזונה שלנו, באוויר שאנו נושמים. בבני הזוג שלנו. בחברה שלנו. בכדור הארץ. באמונה שלנו. בנשמה שלנו. לתקן ולהבין מה קרה מדוע אנו חשים כך. כשאנו מתחילים לתקן נפתחים לפנינו עולמות חדשים. תקווה מתחילה להופיע. אין מסלול תיקון אחד. יש הרבה מסלולים. כל אדם מודרך על ידי נשמתו שאומרת לו מה נכון עבורו. אנחנו צריכים להקשיב לקול הנשמה ולמצוא את הכיוון שלנו. זו אומנות המשלבת מספר חכמות.

 

פסיכולוגיה יהודית מאמרים נוספים:

* פסיכולוגיה יהודית

* קבוצת מדיטציה יהודית לטיפול עצמי

* מיקום המטפל היהודי - ענווה וצניעות טיפולית בפסיכולוגיה יהודית

* סטיות נפשיות והשער החמישים בטומאה

* הגישה הפרואקטיבית

* על ההדחקה בפסיכולוגיה היהודית

* חכמת השיפלות על דיכאון חרדה וגבורה

* החלק המוביל להתפתחות ותעלולי הנסתר

* התייחסות חזל לאלימות הגבר כלפי האשה

* עליה לעומת תלות ונסיגה

* ניצוצות של אהבה ותיקונם בטיפול

* הקדושה והטומאה וביטוייהן כהפרעות בנפש

* על בדידות נסיגה חברתית והתמכרויות

* סודות תורת השוחד של הרב יואל

* לצאת מהטראנס

* סוד בת הזוג בהצלחת הזוגיות

* תהליך הפניית הדעת כדרך ריפוי

* קצת על החלק השפוי שבדיכאון וקצת על הזירה המרכזית

* פסיכולוגיה יהודית וטיפול זוגי לפי שיטת רבי מאיר

* שלמה המלך וחכמת הפרדוקס

* טיפול פסיכולוגי דרך מציאויות אחרות

 

 

 

0544990201

 

תעודות מקצועיות

המלצות על דורי

לכל סירטוני הערוץ החדשים

לכל הפודקסטים החדשים

 

על הטיפול הממוקד

 

סמינריונים בפסיכולוגיה יהודית

רשימת סמינריונים טיפוליים בפסיכולוגיה יהודית

כיצד ניתן באמת להתמודד עם דיכאון

להתמודד עם דיכאון זה דבר אפשרי הדורש להיכנס לתהליך. השהיה בתהליך וההתמודדות יוצרת מעין תהליך משני. שינוי של האני המדוכא ועידודו להיכנס לתהליך משני בו קיימת התמודדות. זהו תיקון הדיכאון. לא ניתן לרפא את הכאב הראשוני את האבדן שרבים חשים בו. אבדן הילדות התמימה, אבדן כתוצאה מטראומה, או מהתעללות וכד. ניתן להדחיק קצת להכחיש קצת ובעיקר למצוא משמעות עמוקה יותר שמניחה ומרגיעה את הדעת. הדיכאון נותן לנו מתנה. הוא נותן לנו כיוון של תיקון הוא דוחף אותנו ממקום לא נכון. התנאי לכך הוא נסכים לשינוי ולטיפול בדיכאון. אם נשיר מבט מפוקח. השינוי של האני מהמצב הדיכאוני אל המצב המתמודד.

ההרצאות:

הקורסים:

רב יוחנן הגדול והצער

מסופר במסכת ברכות, על רב יוחנן הגדול שאיבד 12 מילדיו ועדיין הלך ועודד אחרים שלא יפלו ברוחם. רב יוחנן הגדול בתורה הלך להלוויות של אחרים והראה להם עצם קטנה של אחד מילדיו ואמר להם רואים אתם זה הילד ה 12 שאיבדתי. איזו גדולה. אכן זו טרנספורמציה של האני שאליה מסוגלים אנשים גדולים. אנשים בגדלותו של רב יוחנן שידע סודות בריאה. המדרש מספר שרב יוחנן איבד את החברותא שלו כשבלהט הוויכוח התלמודי חלה החברותא. ובלשון המדרש מסכת בבא מציעא פרק ז דף פד "הָיָה רַ' יוֹחָנָן מִצְטַעֵר אַחֲרָיו הַרְבֵּה. וְלֹא יָרַד לְבֵית הַוַּעַד. אָמְרוּ חֲכָמִים: מִי יֵלֵךְ לְהָנִיחַ דַּעְתּוֹ?" הסברה שכנראה משמים הראו לרב יוחנן שהצדק עמו ולא עם החברותא ריש לקיש והחברותא ריש לקיש מת. כשמת ריש לקיש חלשה דעתו של רב יוחנן בצורה קשה והוא מאן להתנחם. הוא סבל כל כך ובכה יום וליל הלך ובכה וסבל וסבל כל כך מאבדן החברותא שלו. ובלשון המדרש : "וְאָמַר: הֵיכָן אַתָּה, בֶּן לָקִישׁ! הֵיכָן אַתָּה, בֶּן לָקִישׁ! הָיָה צוֹעֵק וְהוֹלֵךְ עַד שֶׁנִּטְרְפָה עָלָיו דַּעְתּוֹ". מסופר שחכמים ריחמו עליו התפללו ביקשו עליו רחמים והוא מת. ובלשון המדרש: "בִּקְּשׁוּ עָלָיו חֲכָמִים רַחֲמִים וָמֵת". כנראה מצא את שלוותו והתאחד עם החברותא שלו בעולם האמת. כיצד רב יוחנן שניחם את ישראל בשעת אבלן לא יכול למצוא איזו נחמה כשמת החברותא שלו. מכאן אנו מבינים עד כמה היה גדול בתורה ושקוע בעולם התורה. זה יכול לזעזע לראות אדם גדול שלא מוצא עצה ותקנה לצער ולאבדן. מה נגיד אנו. זה מכניס בנו מורא גדול מפני האבדן האישי שלנו. מפני מצב של אבדנים שיכולים לפגוש בנו בחיינו. חשש שאין תקנה לאבדן. מתגנבת לה המחשבה למקרא מדרש זה שיתכן ולאבדנים מסוימים אין תקנה. כפי שאנו לומדים מרב יוחנן הגדול. אנו לומדים על גבולות הנפש האנושית, על עצמתו של החיבור הרוחני בין בני האדם שעמלו קשות לבנותו דרך התורה.

הזירה המרכזית סוף דבר

נוכל רק להבין מכך את מצבו הלא פשוט של האדם שצריך לעשות עבודת דעת בעולם. ניתן להתמודד עם האבדן ולפעמים האבדן גדול ודורש כוחות נשגבים. אכן מכאן אנו למדים שדיכאון הוא הוא זירת התמודדות חשובה של האנושות שלנו.